středa 15. června 2016

Netradiční povolání, aneb, dětství je dar


Volba povolání je vážná věc. Mnohdy je podceňována, i proto je v životě hodně lidí nespokojených. Tentokrát padlo téma výběru povolání i u nás. Nad svým budoucím životem se zamyslel náš pětiletý syn. Je to dítě přemýšlivé, tak se nedávno hluboce zamyslel nad tím, co by chtěl v životě dělat. 

Možná ho k tomu vedl fakt, že rodiče v poslední době tráví v práci opravdu dost času a vlastně on to nezažil jinak. Nutnost chození dospělých do práce je pro něho přirozený jev, díky bohu, takže i on se, velmi vážně začal o toto téma zajímat. 

Jednou jsem ho "přistihla", jak sedí smutně v koutě, hlavu zakloněnou, výraz připomínající maturanta před komisí, který si nemůže na nic vzpomenout. Ptám se "zlatíčko", co se děje? "Maminko, já vůbec nevím, co budu dělat, až budu veliký, kde budu pracovat". "Tím se ještě nemusíš trápit, ještě chodíš do školky." "Ale já to vědět chci". Dobře. Tak to spolu probereme."

"Víš mami, já akorát vím, co dělat nechci". No fajn, to je dobrý začátek, pomyslím si. "Takže co dělat nechceš" "Doktora". Trochu mě to překvapí, ale je to logické. V nemocnicích jsme si zažili své, bylo toho více než dost a nebylo to vždy pozitivní. Asi se to muselo někde odrazit. " Takže jo, máme povolání, které bys dělat nechtěl. ""A je něco, co by jsi dělat chtěl, miláčku?" "Nevím, mami." 
"Tak už se tím nebudeme zabývat, časem sám uvidíš, co tě bude bavit, dobře?" "Dobře". Krize a smutek zažehnán, super. 

O pár dní později, zcela nečekaně. Náš drak přiletěl jako uragán se šťastným výrazem ve tváři a neodkladnou potřebou mi sdělit něco nadmíru důležitého. Skočil mi kolem krku a říká mi."Mamí, mamí, už vím, co budu dělat." Nastražím uši, a plná očekávání se zeptám. "A co to bude?" "Budu profesionální plašič ptáků"...:). Jdu do kolen, ale přijde mi to až dojímavě krásné. To prostě nevymyslíš...Musím říct, že pokaždé, když jdeme ven, syn se na své budoucí povolání velmi pečlivě připravuje...Tak uvidíme, kdyby to neklaplo, tak prý bude vynálezce ;).






/vlastní tvorba/

2 komentáře:

  1. Moc chytrej kluk.Má osobnost.Držím mu palce.🌞🌞🌞

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji, je to spontální a přímá osobnost po mamince. Bude to mít v životě těžké, ale také mu fandím :)

    OdpovědětVymazat