pondělí 16. března 2015

Muž a domácí práce

Za ta léta soužití s muži mám vícero poznatků, a dneska rozeberu jeden zásadní. Co si muž představuje pod pojmem domácí práce, pomoc v domácnosti? Mám totiž pocit, že práce, které nejdou na první pohled vidět, jako by ani neexistovaly. Ale to je to omyl, muži!

Takže dneska si představíme práce, které jsou pro muže běžné a domácí práce, o kterých někteří muži ani netuší, že existují.

Domácí práce, které muž pravděpodobně zná a pravděpodobně i provádí:
  • vysávání
  • vynesení odpadkového koše
  • mytí a utírání nádobí
  • utírání prachu (na viditelných místech)
  • běžný nákup
Domácí práce, o kterých muž ví, že jsou třeba udělat, ale snaží se jich stranit:
  • praní
  • žehlení
  • vaření (je řada šikovných mužů, kteří vaří a a vaří s láskou, ale pořád to jsou spíše výjimky)
  • mytí koupelny, záchodu
  • vytírání podlahy
  • mytí oken
  • převlékání postelí
Domácí práce, o kterých v životě neslyšel a nebýt nás žen, asi by je ani nenapadlo, že existují:

  • mytí ledničky (muž si všimne, že je s ledničkou něco v nepořádku pouze v případě, že v ní chybí jeho oblíbený nápoj, jídlo, nebo je prasklá žárovka, a to pouze ti šikovnější a jen za předpokladu, že jdou šmejdit v noci a najednou zjistí, že v ledničce je tma
  • mytí dlažby a stěn v koupelně, wc - mytí záchodu a koupelny pro většinu mužů totiž představuje nelibou práci, proto ji eliminují na tyto činnosti. Záchodovou mísu jsou ochotni "proštětkovat" s dezinfekčním prostředkem a z umyvadla a vany spláchnou vlasy, chlupy či jinou nečistotu. Ti šikovnější vyleští zrcadlo. Ale mytí dlaždiček? O tom asi v životě neslyšeli..
  • mytí žaluzií - ano, drazí mužové, i žaluzie si zaslouží občasnou údržbu. Schválně se podívejte, kolik na nich doma máte prachu. A ne, opravdu se to samo neudělá...
  • úklid ve špajzu (spíži) - možná tomu neuvěříte, ale i tato místnost potřebuje občas "vycídit".
  • čištění /mikrovlnné/ trouby - někteří muži ji používají denně, ale kolik z nich ji čistí? 
  • úklid balkónu - ano, světe div se, ten se také neuklidí sám. A pokud jej nemáte zasklený, tak minimálně po zimě je jeho údržba a vyčištění opravdu nezbytně nutné. 
  • utírání prachu na "neviditelných místech" - přiznejte se muži, kolik z vás utírá prach například nahoře na lince, nebo na lustru či rámech obrazů?
  • zútulňování domova - nákup nějaké maličkosti nebo jiné věci, která váš domov zútulní nebo vylepší (nová váza, nové prkýnko, cedník, protože ten starý už dosloužil a nebylo by vám jak připravit vaše oblíbené jídlo, nebo maličkost pro radost, která přispěje k celkově lepšímu vyznění bytu, domu). 

Až budete zase manželce pomáhat v domácnosti, zkuste ji kromě svých obligátních "domácích prací" překvapit vykonáním třeba červeně označené činností. Možná ji tím opravdu uděláte radost. A možná pochopíte, že ne každá činnost je vidět na první pohled...Mějte to na mysli, až se zase budete ptát, co jsme doma celý den dělaly ;).




Prosím všechny ženy i muže, zkuste zavést na toto téma diskuzi. Opravdu by mě speciálně toto téma zajímalo... Jak to máte doma vy. A pokud tyto řádky čte nějaký odvážný muž, napište mi, jak jste na tom s "červenými pracemi" . Děláte je, nebo ne?  Budu se moc těšit na vaše příspěvky dole pod článkem...




/vlastní tvorba/



8 komentářů:

  1. Nikdo, kdo by mi potvrdil nebo vyvrátil tézi s chlapy a úklidem? Mám doma jen jeden vzorek, potřebuji i další názory a postřehy ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Kačko! dobře jsem se u toho článku pobavila :))) u mě je to samé, jen s tím vařením jsem to vyhrála ;) každopádně dobře jsi shrnula domácí práce, došlo mi, že bych se mohla dneska kouknout, v jakém stavu je naše trouba a lednička ;) měj se hezky,
    Bára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Báro, děkuji za odezvu. Můj muž bohužel vaří zcela sporadicky a není to zrovna vysoká škola gastronomická, ale když zůstane se synem na víkend sám, hlady neumřou a to je pro mě směrodatné. Jinak doma pomáhá a vzhledem k tomu, že má doma mě, tak je obeznámen i s pracemi, které jsou označeny červeně. Bohužel obeznámení s nimi neznamená, že se s nimi ztotožňuje, bohužel.. Ale snad se k tomu časem taky dopracujeme. ;)

      Vymazat
    2. Držím ti palce!

      Vymazat
    3. Čau Báro, inspiroval mě tvůj příspěvek a také jsem se podívala do trouby a do ledničky... katastrofa!
      Už uklízíš? Já právě začínám ;) nebo spíš bych měla počkat na svého chlapa, at to udělá sám!

      Vymazat
    4. S tou troubou jsem také na štíru. Nerada ji čistím. Ale lednička je celkem v cajku, i když se na ni také brzy vrhnu. Lednička je tedy u mě čištěná více než trouba. Tuto činnost nemám opravdu ráda ani já a to jako vůbec :)

      Vymazat
  3. Ano! můj muž si všimne, že mu něco nesedí na ledničce pouze tehdy, když v ní nenajde jeho oblíbené pití, jídlo nebo když praskne žárovka. Vždycky musím vyčistit ledničku sama :( Musím však přiznat, že můj manžel velmi rád žehlí a dělá to častěji než já!!! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Náš "taťka" žehlí taky. Byl k tomu donucen poté, co viděl jeho , mnou vyžehlené, košile :D. Takže si je začal žehlit sám a teď už žehlí vše a nikterak si na to nestěžuje, takže u nás žehlení taky "jede" :)

      Vymazat