pondělí 13. dubna 2015

Ženy za volantem

Dnes se budu věnovat trochu kontroverznímu tématu. ŽENY ZA VOLANTEM. Co si myslíte? Jsou ženy dobré nebo špatné řidičky? Lepší, nebo horší než muži? Samozřejmě, vždy to záleží "kus" od "kusu", a je jedno jestli to je muž nebo žena. Ale dá se zde definovat a vycházet z pár obecných poznatků. Ženy podle mě nejsou na cestě tak agresivní jako muži, méně se vztekají a předvádějí. Nemají zapotřebí s někým soutěžit a něco si dokazovat. Na druhou stranu si myslím, že nezvládají technicky tak dobře řídit jako muži, pomaleji vyhodnocují situaci a neumí se rychle zorientovat, pokud je to potřeba.


Já sama za sebe musím říct, že jsem špatná řidička. Resp. už nejsem raději žádná řidička. Řidičské oprávnění sice (nějakým nedopatřením) vlastním, ale podařilo se mi jej získat až na potřetí. Má první závěrečná zkouška v autoškole skončila více méně dříve než začala... Alespoň její praktická část. Teorii jsem měla v malíku. Prakticky jsem sedla za volant, zařadila jedničku, sešlápla spojku, plyn, auto poposkočilo a už čumákem lemovalo kokový sloup, který před námi stál. Kdybych byla blondýna, dalo by se ještě jakš takš počínání, které se projevilo tím, že když mám couvat a zařadím jedničku místo zpátečky pochopit, ale takhle? Na co už to svést? Buď jsem naprostý primitiv, nebo něco na rčení ŽENSKÁ ZA VOLANTEM přeci jen bude :). U druhé závěrečné zkoušky jsem jela parádně, alespoň jsem si to myslela. Co na tom, že jsem sem tam překročila rychlost, řídila se rčením: PLNÁ ČÁRA NENÍ ZEĎ a zpětné zrcátko použila jen, abych si zkontrolovala, jak mi to sluší. 

Na třetí zkoušku jsem šla plně poučena z předchozích dvou a s vědomím, že ve zpětných zrcátkách sledujeme dění na silnici a ne perfektní nanesení svého makeupu, že sice plná čára není zeď, ale vzhledem ke komisaři na zadním sedadle ji tak musím brát a že na jedničku opravdu nevycouvám. Plná odhodlání jsem sedla za volant a až na to, že jak naschvál začalo pršet a byla mlha a já nemohla najít světla, protože jsem je nikdy předtím nepoužívala, bylo vše relativně ok. Takže hurá, do třetice všeho dobrého. Pan komisař mi s odevzdaným výrazem, smrtelným strachem v očích a klepajícíma se rukama udělal místo křížku fajfku, a bylo to. Stejně si myslím, že to udělal jen proto, že si chtěl zachránit vlastní kůži a ušetřit další hrůzostrašný zážitek, který by mohl vyústit v jeho srdeční slabost. Přece jen už nebyl nejmladší.

Pár vtipných videí na téma ženy řidičky. Nemůžeme všechny ženy házet do jednoho pytle, to ne, ale tohle mě pobavilo a něco i vyděsilo :D 










A teď chci znát váš názor na věc. Ženy, braňte se. Já se svým řidičským uměním moc nemohu. Ale je mezi námi řada schopných, že ano?

A co muži? Jací jsou řidiči? Jaké jsou jejich největší nešvary za volantem. Pište vaše postřehy a názory. Budu ráda.


Žádné komentáře:

Okomentovat